11/04/2014

Reading&Books

Hello everybody! :)
Dnes by som sa s vami chcela podeliť o nejaké svoje myšlienky ohľadom čítania.
Čo si predstavíte pod pojmom dobrá kniha? Nejaký dlhý román, detektívku, životopisy či radšej nejaký časopis s najnovšími klebetami? Niekedy bolo pod pojmom čítanie ukryté aj čosi viac než len nejaký hrubý obal a papierové stránky. Bol to prostriedok na prenesenie sa do iného sveta, na únik z reality. Keď nám naše mamky čítali rozprávky na dobrú noc a aj napriek tomu, že sme ich už poznali takmer naspamäť, chceli sme danú rozprávku čítať zas a znova. Predstavovali sme si, že sme princezné, super hrdinovia alebo sme chceli mať nejaké špeciálne schopnosti, ako vedieť lietať či zachrániť svet.
Čítanie bol príjemne strávený čas s rodičom/rodičmi, počas ktorého sme ako nevinné deti hltali každé jedno slovo. Bol to náš čas, kedy sme mali pocit, že sa zastavil čas a my sme niekde úplne inde. Niekedy mám pocit, že v dnešnej dobe sa pojem kniha už málokedy vyskytne v detskom slovníku a dnešné deti už knihy veľmi nečítajú. Samozrejme, nájdu sa aj výnimky, no už to nie je také aké bejvavalo. Dnešní rodičia sú už väčšinou tak zaneprázdnení, a tak u nich knihy nahrádzajú počítače, tablety, mobily či neviem aké technologické vymoženosti, len aby im vynahradili samých seba. Samozrejme, že doba napreduje a tieto rôzne vynálezy nám taktiež pomáhajú. Veď kto už dnes nevyužíva internet či mobilné telefóny?
No  v tomto prípade som chcela poukázať na to, že na čítanie a knihy sa už zabúda, čo nie je dobré. Knihy nám pomáhajú rozširovať si slovnú zásobu a taktiež nám pomáhajú pri vyjadrovaní sa. Dnešní mladí ľudia sa takmer nedokážu vyjadrovať a keď chcú niečo povedať, nevedia zložiť jednu súvislú vetu.. Niektorí si možno teraz pomyslia, veď načo budem čítať knihy?! Viem, že v dnešných kníhkupectvách majú stovky rôznych kníh a niekedy je naozaj ťažké natrafiť na tú správnu. Kniha vás musí predovšetkým zaujať. Mňa napríklad väčšinou zaujme ako prvá obálka knihy, teda hneď predná strana a potom knihu otočím a čítam, o čom daná kniha je. Ak ma zaujme fajn, ak nie, idem ďalej. Niekedy je to naozaj „na dlhšie“, no ten pocit, keď si doma či len tak niekde v parku sadnete a ponoríte sa do čítania.. Milujem ten pocit. Keď je kniha dobrá, niekedy neznášam, že ju potom musím odložiť a ísť robiť niečo iné, lebo ju niekedy chcem dokončiť a vedieť, čo sa stane ďalej. Tie pocity, keď s napätím čítate, či keď sa podvedome usmievate, alebo dokonca máte slzy v očiach a prežívate to s hlavnými hrdinami. Keď v danej knihe nájdete kúsok seba a keď chcete stále viac a viac. Keď si dané momenty dokážete živo predstaviť.. Alebo keď vás kniha inšpiruje či naučí vás niečo nové.. Aaaach, milujem to! Stalo sa vám napríklad niekedy, že ste knihu stiahli na jeden šup? Mne áno a je to super prečítať celú knihu naraz. Len potom to už je niekedy ťažšie, lebo jednu dočítate a nemáte žiadnu ďalšiu po ruke, aj keď by ste chceli pokračovať v čítaní.. Pre mňa osobne je čítanie knihy naozaj relax a čas, kedy sa nemusím venovať ničomu inému len danej knihe. Je to taký únik z reality a predstavovanie si danej situácie. Je to naozaj čarovné, ako kniha môže niekedy ovplyvniť tak veľa. Takže milí moji čitatelia/čitateľky, ak radi čítate, určite pokračujte a ak ste knihu už roky nevideli.. Skúste s tým niečo urobiť, možno vás niečo zaujme natoľko, že sa vám už ani nebude chcieť prestať :). Soo keep reading. Vaša Eri

Niektoré z mojich TOP:

Where Rainbows End
Túto knihu som len nedávno dočítala, no veľmi milo ma prekvapila. Po dlhom čase som sa konečne odhodlala kúpiť si anglicky písanú knihu a na začiatok som si vybrala rovno viac než 500- stranovú, veď prečo nie. Zaujala ma a tak som si ju kúpila, dúfajúc, že bude naozaj stáť za to a že budem rozumieť. Kniha je písaná v hovorovej angličtine formou mailov, , ktoré si posielajú hlavní hrdinovia, najlepší kamaráti, Rosie a Alex. Maily si začínajú posielať, keď majú 6-7 rokov a pomaly spolu dospievajú, končia školu, Alex sa sťahuje Z Írska do Bostonu, kde začína študovať medicínu a Rosie sa chystá za ním, aby tam vyštudovala hotelierstvo, o ktorom vždy snívala, no nečakane otehotnie a tak v 18-tke musí riešiť iné problémy než jej rovesníčky. Kniha zachytáva vzostupy a pády oboch z nich počas 50tich rokov, ich starosti aj radosti a to, ako sa počas celých tých rokoch majú radi, no vždy je to akosi zle načasované.. Počas čítania sa budete usmievať od ucha k uchu a miestami budete mať slzy v očiach či chuť zmeniť dané veci v určitej situácii. No osud jednoducho nezmeníme, aj keď spriaznené duše si vždy nakoniec nájdu cestu k sebe. Jednoznačne prečítať, zbožňovala som tú knihu od prvej sekundy, čo som ju začala čítať!

Tajomstvo pre mladých


Tajomstvo(Secret) je séria kníh, ktoré oslovili a inšpirovali milióny ľudí po celom svete a toto je jedna z nich. Táto kniha mi doslova zmenila život. Pomohla mi pochopiť určité veci v živote a naviedla ma na správne myslenie. Vďaka tejto knihe sa snažím myslieť pozitívne a taktiež sa vďaka tejto knihe začali meniť moje sny na skutočnosť. V knihe nájdete návod na to, ako zrealizovať všetko, po čom túžite a ako sa stať šťastným a vďačným za všetko, čo máte. Určite stojí za prečítanie + odporúčam pozrieť si aj film Secret :).


Návrat z temnoty
Táto kniha ma dostala! Je to o dievčati, ktoré ide do tábora s kamarátkou a zrazu sa záhadne stratí. Po troch rokoch sa zrazu objaví pred svojím domom a vojde dnu. Všetci sú mimo z toho, čo sa stalo a nemôžu uveriť, že ich dcéra sa vrátila. Ona si však nič nepamätá a tak sa postupne vyšetruje, čo sa jej stalo a kde vlastne bola. Odhalia dokonca aj to, že mala alter egá a to hneď niekoľko, no postupne ich odstraňujú, čím získava opäť kontrolu nad samou sebou. Veľmi napínavé čítanie!


Punková princezná

Túto knihu som čítala už pár rokov dozadu, no hneď niekoľkokrát. Veľmi sa mi páčila, ľahké čítanie a veci, ktoré sa môžu stať každej z nás. Dievča, ktorej sa splní sen a odíde do Anglicka za sestrou. Je to typ tichšieho dievčaťa, no zároveň je aj rebelka. V Anglicku spoznáva nových ľudí, nájde si tam kamarátov.. Splieť ciest ju však privedie po návrate domov opäť k niekomu, o kom by si asi nikdy nemyslela, že ho ešte niekedy stretne. Zaujímavé čítanie.




No comments:

Post a Comment